18 Ocak 2017 Çarşamba

Dublörün Dilemması

'Biz Bu Çağın Fiyakalı Kaybedenleriyiz'
 Kendime 'siz' diye hitap ederim. Saygınlığın ilk kuralı budur. Kendinizle aranıza mesafe koymazsanız, başkalarından bunu bekleyemezsiniz.. 

Annem niye beni 'Murat Menteş'  zekasıyla doğurmadı diye hayıflandım kitabı okurken ara ara 'beynim yandı len' dediğim de oldu.. Öncelikle kapak tasarımı için  April Yayınevini tebrik ederim; kitabın ismi de en az kapağı kadar dikkat çekici. Kitapta olaylar şizofren ve albino olan Nuh Tufan'ın üzerinden bizlere aktarılıyor..İtiraf edeyim kitabı okurken şizofrenler için dünya daha güzelmiş diye de düşündüm ; hayaller bir tek onların dünyasında hemen gerçek oluyor ama bize yazık değil mi?
Kahramanın en yakın arkadaşı İbrahim Kurban birgün bir buluş ile yanına gelince hemen gazetelere ilan veriliyorlar 'Aynı anda iki yerde olmanız mı gerekiyor bizi arayın!'  Ünlü bir bebek bezi firmasının sahibi olan Ferruh Ferman ilanı görüp İbrahim Kurban ile Nuh Tufan'ı arayınca olaylar akıl almaz ve eğlenceli bir şekil alır.
Yazarın üslubunu ve özellikle de ihtimallerini çok sevdim mesela kafanıza bir kuşun dışkısının isabet etme ihtimali 250'de 1'miş..
Yetimhanede büyümüş bu bembeyaz adam Nuh Tufan, en yakın arkadaşım oldu okurken kitap bittiğinde ise bir daha onunla konuşamacağım için üzüldüm. Günün birinde "Hollywood" sinemasını yakaladığımız gün bu kitabın filmini çekmemiz lazım. Asıl 'Akıl Oyunları' nı Murat Menteş yazmış.. 
Çok acayip ve müthiş bir zeka ürünü.. Okuyun, okumanız lazım.. 





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder