14 Şubat 2017 Salı

Yusuf Atılgan; Aylak Adam

Bay C. ismi bile önemli olmayan sadece C. deyip geçirilen bir adam.. Yusuf Atılgan aslında bir adamın her şeye karşı çıkısını ve yabancılaşmasını anlatmış. Babasından kalma mirası yiyerek ve günlerini aylak aylak gezerek geçiren  Bay C. sürekli kim olduğu bilmediği bir kadını aramaktadır. Bulunca hayat amacını bulacağını,  aylaklığından kurtulacağını düşünür. Bir adam bir kızı görebilmek için günlerce aynı sinemanın önünde, aynı masada bekler mi? Aylaksa bekler. Kahramanımız C. kitapta sık sık iç dünyasına döner ve bilincinde olaylar düzensiz bir şekilde sıralanır. Okurken başta anlamakta zorlandım; ilk 65 sayfayı üç kere okudum. Kitap bittiğinde ise vayy be  muhteşem bir roman yazmış Yusuf Atılgan dedim ; bir daha okumak için kendisiyle sözleştim..
Yoksa her şey ben olmadığım zaman, benim olmadığım yerlerde mi oluyordu ?


 Herkesin kahraman olmak istediği çağda, bir anti-kahramanın  bilinçakışlarına, iç diyaloglarına şahit olmak isterseniz Aylak Adam tam size göre bir roman.. Şimdiden iyi okumalar..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder